ciasta i ciasteczka

Ciastka owsiane z mąką orkiszową

2/22/2012

Najlepsze są ciastka, które nie sprawiają kłopotu podczas wykonania, są chrupiące, smaczne i może nawet zdrowe (?). Takie właśnie upiekłam ostatnio i już je polubiłam, nie tylko pod względem smakowym, ale również dlatego, że można wymyślać niezliczoną ilość ich wersji. Dziś podstawowa. Przepis od mojej znajomej, krąży od kuchni do kuchni, na skrawkach papieru, zapisany, gdzieś w pośpiechu na kolanie.

© Mariola Streim
© Mariola Streim
© Mariola Streim



Przepis na ciastka owsiane z dodatkiem mąki orkiszowej

2 i 3/4 szklanki płatków owsianych
1 szklanka mąki (wzięłam orkiszową, ale oczywiście każda inna się nadaje)
200 g miękkiego masła
1 jajko
2/3 szklanki cukru
cukier waniliowy
3/4 łyżeczki proszku do pieczneia
szczypta soli

Wszystkie składniki umieścić w misce, wyrobić na gładką masę (można za pomocą miksera, ja wyrobiłam ręką), uformować małe kulki, spłaszczyć je i umieścić na blasze wyłożonej papierem do piecznia. Piec ok. 15 minut w temperaturze ok. 180 ˚C.


Doskonale nadają się na śniadanie, również w pracy. Z dodatkiem jogurtu i ulubionego dżemu, smakują wyśmienicie.


You Might Also Like

4 Komentarzy

  1. bardzo kusząco wyglądają...uwielbiam ciacha owsiane!

    OdpowiedzUsuń
  2. ale kompozycja śliczna! marzy mi się taki talerzyk z miejscem na filiżankę czy kubek i na ciastko! chyba poszuka w sklepach:)

    OdpowiedzUsuń
  3. bombowe właśnie zrobiłam...ja sobie troche utrudniłam i napierw zmiksowałam masło z cukrem potem dodałam jajko znowu zmiksowałam, potem zmiksowane płatki owsiane i na końcu składniki suche...dodałam żurawine i kilka kropel aromatu waniliowego...ja proponuje dać mniejszą iliść cukru i zrobić od razu z podwójnej porcji...gwarantuje, że i tak nie będzie za dużo...znikają bowiem w ogromnym tempie...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ci smakowały, następnym razem nie musisz tak skrupulatnie podchodzić do sprawy, przepis jest niezawodny i wystarczy od razu wszystkie składniki wymieszać. Z tą podwójną porcją masz oczywiście rację :-)

      Usuń